úterý 26. června 2012

Hančin koláč


Hančin koláč
Divíte se názvu?
Já nejsem kdovíjaká kuchařka, nebaví mě jídla, u kterých člověk tráví „mládí“. A tak mne samozřejmě ani nebavilo péci.
Do té doby, než jsem se vdala a vyvdala skvělou švagrovou.
Hanka – jak jste pochopili – je nejen skvělá kuchařka, ale vytváří neskutečná sladká díla v podobě dortů, koláčů, košíčků. A hlavně je „česká kuchařka“. Nehledí na trendy, ale tvoří vše podle vlastní chuti a starých českých receptů, které nešetřily na ničem.
Já bych asi nikdy dort nevytvořila, ale díky švagrové jsem se alespoň pustila do jednoduchých moučníků, tak, jak ona mi připravila recepty.

A tak proto „Hančin koláč“.
Recept je velmi jednoduchý, ničeho se nebojte, protože se nestalo, že by se mi někdy nepovedl.
A čas strávený jeho přípravou je velmi krátký.

Co potřebujeme na těsto na jeden plech:
3 vejce
½ Hery
1 sklenička moučkového cukru
/1 sklenička – 2 dcl/
To vše rozšlehat dohromady.
Pak přidat:
1 skleničku hrubé mouky
1 a ½ skleničky polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
1 vanilkový cukr
trochu mléka

To vše smícháme dohromady a vytvoříme hustší těsto, tak jak vidíte na obrázku.





Co potřebujeme pod ovoce:
2 – 3 měkké tvarohy
podle chuti cukr /je lepší víc – ovoce nebývá moc sladké/
1 žloutek
trochu mléka
Smícháme dohromady a hezky vymícháme.

Ovoce může být jakékoliv, já jsem použila asi 8 meruněk a dvacet rozkrájených jahod.

Do vymaštěného a vymazaného plechu těsto rozetřeme.
Na těsto rozetřeme rozmíchaný tvaroh a na to poklademe ovoce. Pokud je ovoce kyselejší je dobré ještě navrch posypat cukrem.

Čas pečení je individuální, podle trouby, ale zhruba 45 minut v horkovzdušné troubě.

Zkoušela jsem i koláč bez tvarohu a i tak chutná báječně.

Dobrou chuť a příště bude recept na „Hančinu skvělou bublaninu“.
foto: Marcela Borýsková
autor článku: Marcela Borýsková

Žádné komentáře:

Okomentovat